|
Obiective pentru dezvoltarea durabilă
1: Amplasament și infrastructură
• Raportul dintre spațiul deschis și suprafața totală: > 95%
• Suprafață totală din campus acoperită cu vegetație forestieră: > 35%
• Suprafață totală din campus acoperită cu vegetație plantată: > 40%
• Raportul dintre suprafața totală din campus pentru absorbția apei, situată lîngă pădure și suprafața cu vegetație plantată; > 30%
• Raportul dintre suprafața totală a spațiului deschis și populația totală a campusului: > 70mp
• Procent din bugetul anual al universității dedicat sustenabilității: > 12%
2: Energie și schimbări climatice
• Utilizarea aparatelor eficiente din punct de vedere energetic: > 75%
• Suprafața totală a zonei de construcții inteligente: > 75%
• Numărul de surse regenerabile de energie din campus (energie solară, bio diesel, eoliană, etc.): > 3 surse
• Consumul total de electricitate împărțit la populația totală a campusului (kWh per persoană): < 279 kWh
• Raportul dintre producția de energie regenerabilă și consumul total de energie pe an: > 25%
• Elemente de implementare a clădirilor verzi, reflectate în toate politicile de construcție și renovare: > 3 elemente
• Program de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră: programul își propune să reducă emisiile în trei domenii
• Amprenta totală de carbon împărțită la populația totală a campusului (tonă metrică per persoană): < 0,10 tonă metrică
3: Deșeuri
• Programul de reciclare a deșeurilor universitare: Extensiv (> 75% din deșeuri)
• Programe de reducere a utilizării hîrtiei și a plasticului în campus: mail mult de 3 programe
• Tratarea deșeurilor organice: extensiv (> 75% deșeuri tratate)
• Tratarea deșeurilor anorganice: extensiv (> 75% deșeuri tratate)
• Tratarea deșeurilor toxice: extensiv (> 75% deșeuri tratate)
• Evacuarea apelor uzate: tratament pentru refolosire
4: Apa
• Implementarea programului de economisire a apei: > 50% apă economisită
• Implementarea programului de reciclare a apei: > 50% apă reciclată
• Utilizarea aparatelor eficiente din punct de vedere al consumului de apă: > 50% din aparate permit reducerea consumului de apă
• Apă tratată consumată: > 75% apă tratată consumată
5: Transport
• Raportul dintre numărul total de vehicule (autoturisme și motociclete) și totalul populației campusului: < 0,045
• Serviciu de transfer: este asigurat de universitate, regulat și cu emisii zero
• Politica privind vehiculele fără emisii de gaze din campus (VEZ, de ex. biciclete, cano, snowboard, mașină electrică etc.): vehiculele cu emisii zero sunt disponibile și sunt oferite gratuit de universitate
• Raportul dintre numărul total de Vehicule cu Emisii Zero (VEZ) și populația totală a campusului: > 0,02
• Raportul dintre zona de parcare și suprafața totală a campusului: < 1%
• Program de transport conceput pentru a limita sau a reduce suprafața parcării din campus în ultimii 3 ani: programul a determinat scăderea cu mai mult de 30% a numărului de mașini parcate sau parcarea este limitată
• Numărul de măsuri luate privind transportul pentru a reduce numărul de vehicule private din campus (de ex. utilizarea în comun a mașinilor personale, taxe de parcare ridicate/metrou/tramvai/servicii de autobuz etc.): > 3 inițiative
• Politica privind căile pietonale existente în campus: sunt disponibile trasee pentru pietoni, proiectate pentru siguranță, convenabile și, în unele părți, adaptate cerințelor persoanelor cu handicap
6: Educație și cercetare
• Raportul dintre numărul cursurilor din domeniul sustenabilității și totalul cursurilor / materiilor: > 20%
• Raportul dintre finanțarea cercetării durabile și finanțarea totală a cercetării: > 40%
• Numărul de publicații academice despre sustenabilitate publicate, (medie anuală în ultimii 3 ani): > 300
• Număr de evenimente referitoare la sustenabilitate/an: > 47
• Număr de organizații studențești care au preocupări legate de sustenabilitate: > 10
• Site-ul universității referitor la sustenabilitate: este disponibil, accesibil și actualizat periodic
• Raportul referitor la sustenabilitate: este disponibil, accesibil și actualizat anual
| |